Even wijn kopen

15 juli 2020 - Mainz, Duitsland

We vertrekken tegen tienen uit zwolle en hebben bijzonder weinig oponthoud onderweg. Vlak voor Mainz een kleine Stau en dan helpt Jo ons feilloos naar hotel Havanna  waar ik de auto met enige moeite tussen een auto en een fiets  aan een paaltje friemel . Het hotel blijkt een vondst . We worden zeer hartelijk ontvangen door 2 heren die onmiddellijk onze tassen naar boven dragen en ons naar inze kamers brengen.  We hebben elk een zeer ruim appartement met keukentje en ruime badkamer en brandschoon . En dat voor 63€pp en op 50  meter van de dom en de Altstadt  . Via het VVV voor een plattegrond ( waar het lieve mannetje ons ook nog helemaal naar toe brengt )gaan we de stad in. De dom is aardig van buiten en schijnt prachtig van binnen te zijn  maar Corona slaat toe :Dicht. . Dus rustig de stad verder in  . Het is heel merkwaardig : in winkels zijn mondkapjes verplicht maar het glas wijn op een heerlijk pleintje moet met contant  geld worden betaald en ik krijg ëen handje vol wisselgeld  terug. Afstand houden is er niet bij. In de straten loopt  iedereen  kriskras door elkaar . Niets van pijlen om te scheiden. Kerken soms open ( fraaie barok in de August ins kerk)en dan weer dicht (schitterende glas in lood ramen van Chagall  vergeet het maar, misschien zaterdag herkansing . We lopen tenslotte weer rustig terug naar ons hotel  en dan bedenk ik me dat het flesje wijn voor de borrel nog in zwolle staat en ga ik dus nog een behoorlijk eind lopen om iets tevinden. Een Grau Burgunder in een piepklein  winkeltje is het resultaat. Lekkere borrelhapjes en gezellig kletsen in het appartement en dan 3 trapjes af en we zijn bij restaurant Wilhelmi  waar we allerhartelijkst worden ontvangen  en we een eenvoudig doch voedzaam maal genieten op het pleintje naast en onder het hotel. Het is heerlijk weer . Tot tegen tienen buiten zitten.
Morgen via Worms een route  door de Pfalz. Hopen dat het weer mee blijft werken

1. Bobo:
    16 juli 2020
    Klinkt als een zeer ambivalent beleid daar in Duitsland.
    Veel plezier.
  2. Emilie Jonxis:
    17 juli 2020
    Proberen jullie maar wel afstand te houden.
    Veel plezier
    Does