fietsen tegen meisjesbesnijdenis

28 januari 2019 - Zwolle, Nederland

Het is pas eind januari en ik ben nog helemaal niet aan het fietsen, maar dit is het begin van de blog die ik over deze tocht zal gaan bijhouden. ik ga dus in mei en de Elbe af fietsen.(ong. 1300km) nu is dat voor mij niet zo iets heel bijzonders want ik heb de laatste jaren al bij alle lange rivieren van Europa af gefietst. ik vind dat heerlijk. doe het rustig in mijn eentje , heb zo ongeveer 16 kg bagage achterop en een prettige fiets met wat heet "ondersteuning", door mijn kleinkinderen spottend mijn scooter genoemd.   ik ben nu 78 een denk toch dat dit het laatste jaar wordt dat ik zo'n grote fietstocht onderneem. En toen verscheen er in het tijdschrift Arts en Auto een artikel over Amref Flying Doctors , die zich bijzonder inzetten om de besnijdenis van meisjes in bepaalde gebieden van Afrika een halt toe te roepen. Dit sprak mij zo aan , dat ik daarom een actie ben gestart om geld op te halen.     ik zal op deze blog dus tot mijn vertrek in mei zo nu en dan laten weten hoe de voorbereidingen  gaan en hoeveel geld er al is binnen gekomen. ik begon de actie gisteravond en de stand is op het ogenblik van het schrijven 723euro . ik hoop 10.000 euro op te halen.