Rostock

25 juni 2026 - Rostock, Duitsland

Het is al warm als ik wakker wordt en dus ga ik even zitten borduren omdat het te heet zal zijn midden overdag in Rostock en dan bedenk ik dat ik dan toch net zo goed in de auto kan gan zitten en naar Stralsund rijden. Dat is 2 uur en gewoon mijn dierbare Nicolas Kirche kan bezoeken en dan een uurtje terug rijden naar Rostock. Zo gezegd zo gedaan . Olie gepeild slokje erbij en het is prima. Het vriendelijke landschap van Noordoost Duitsland ligt te dampen in de zon en de weg is lekker rustig. Tegen 12 uur in Stralsund en de kerk is nog steeds prachtig en het Rigafahrers fries is nog net zo schitterend als ik me herinnerde Het is gemaakt omst heel eind 1350 voor het handelaars gilde.  Zie foto. Dan rijd ik terug naar Rostock. Ruime kamer aan de rand van de stad. Dus de fiets op de straat ( gaat me prima af) en naar de stad. Wat ik enigszins vergeten was is hoe hoog die Altstatt ligt dus het was fors trappen om op het plein voor het stadhuis te komen. Daar heb ik me dus een lokaal biertje  laten in schenken.. helaas was toen mijn telefoon leeg( hij wordt oud en loopt veel sneller leeg) dus geen fotos van Rostock. Misschien morgenochtend, want ik krijg net bericht van de Ferry dat we pas om 11 uur vertrekken ipv 8.45.                .    Ik fietste rustig weer terug  en zat rustig op mijn kamer tot ik weer de fiets pakte om aan de haven te gaan eten. Heel eind de rivier op gefietst en lekker snoekbaars gegeten.

Foto’s

6 Reacties

  1. Rosemarijn:
    25 juni 2026
    Heerlijk 😍
  2. Bert.Hacquebord:
    25 juni 2026
    Ha Willemien,mijn hotel is 100 m.van de Nicola Kirche,ik was echter 50 km.op Rügen,bij de krijtrotsen en Königstuhl,het duurste kop koffie mer gebak ooit want ik moest 14 euro toegang betalen voor het hele circus om bij de koffie te komen.Ik vond het vandaag niet erg warm.Ik wens jeverder goede reis.groeten,Bert.
  3. Conny en Tonnis:
    25 juni 2026
    Goede vaart morgen 👍
  4. Catherine:
    26 juni 2026
    Dag Willemien, Nu al een fijne reis met prima fietsen en veel moois om te zien! Ik reis nu af naar het jou bekende Paleyrac alwaar geen wifi. Ik wens je een prachtige reis, kalm aan in de hitte! Liefs Catherine.
  5. Nette:
    26 juni 2026
    Heerlijk dat je je fiets bij je hebt! Zo zie je nog meer. Fijne overtocht vandaag.
  6. Lisette:
    26 juni 2026
    Leuk Willemien ! Er komen allerlei herinneringen boven aan onze reis door Noord Duitsland.
    Ga straks de foto’s opzoeken…het wordt hier vandaag 38gr! Brrrr
    Goede reis en mooie overtocht.

Jouw reactie