Rostock
25 juni 2026 - Rostock, Duitsland
Het is al warm als ik wakker wordt en dus ga ik even zitten borduren omdat het te heet zal zijn midden overdag in Rostock en dan bedenk ik dat ik dan toch net zo goed in de auto kan gan zitten en naar Stralsund rijden. Dat is 2 uur en gewoon mijn dierbare Nicolas Kirche kan bezoeken en dan een uurtje terug rijden naar Rostock. Zo gezegd zo gedaan . Olie gepeild slokje erbij en het is prima. Het vriendelijke landschap van Noordoost Duitsland ligt te dampen in de zon en de weg is lekker rustig. Tegen 12 uur in Stralsund en de kerk is nog steeds prachtig en het Rigafahrers fries is nog net zo schitterend als ik me herinnerde Het is gemaakt omst heel eind 1350 voor het handelaars gilde. Zie foto. Dan rijd ik terug naar Rostock. Ruime kamer aan de rand van de stad. Dus de fiets op de straat ( gaat me prima af) en naar de stad. Wat ik enigszins vergeten was is hoe hoog die Altstatt ligt dus het was fors trappen om op het plein voor het stadhuis te komen. Daar heb ik me dus een lokaal biertje laten in schenken.. helaas was toen mijn telefoon leeg( hij wordt oud en loopt veel sneller leeg) dus geen fotos van Rostock. Misschien morgenochtend, want ik krijg net bericht van de Ferry dat we pas om 11 uur vertrekken ipv 8.45. . Ik fietste rustig weer terug en zat rustig op mijn kamer tot ik weer de fiets pakte om aan de haven te gaan eten. Heel eind de rivier op gefietst en lekker snoekbaars gegeten.


Ga straks de foto’s opzoeken…het wordt hier vandaag 38gr! Brrrr
Goede reis en mooie overtocht.