Rustig dagje
31 augustus 2024 - Veere, Nederland
We hebben besloten naar Vlissingen te gaan om vis te koen en dus vertrekken we na een uurtje borduren om 11 uur daar naartoe. Ik wil beslist aan de boulevard koffie drinken om Olaug te laten zien hoe dicht de schepen uit Antwerpen hier langs de kust varen en na wat gedraai en omrijden belanden we inderdaad precies op de boulevard waar de geul het nauwste is en er net een tanker door vaart en ik de auto recht voor een terras kan parkeren. Lekkere koffie met appelgebak. Omdat het behoorlijk warm is en de vis tijdens de lunch zeker in de auto niet goed zou blijven besluiten we naar Domburg te rijden om in het badpavilloen te lunchen. Domburg is vol met toeristen, heel veel Duitsers en Belgen, maar er is een parkeerplekje pal onder het duin. Ik neem er weer garnalen kroketjes maar die zijn helaas totaal smakeloos, de Belgen kunnen dit toch echt beter. De vissoep voor O en N is gelukkig wel heel lekker. Het badpavilloen uit 1889 is nu een appartementen gebouw maar het terras is nog steeds restaurant. Het is prachtig weer en de zee ligt er heel rustig bij.. ik vind gelukkig dat er ook een viswinkel is in Middelburg en daar rijden we rustig naar toe. Lekkere Roodbaars en natuurlijk haring voor Olaug. Dan naar Veere waar we de de grote kerk nog even bekijken . Er is een bomen plant promotie tentoonstelling met een enorm hand geborduurd labyrint. Erg fraai. .lekker op het balkon zitten borduren en Verder een rustig avondje.
1 Reactie
-
Nette:31 augustus 2024Klinkt weer als een gezellige dag!

