Naar Brugge
31 augustus 2024 - Middelburg, Nederland
We gaan naar Brugge. Dat is hemelsbreed hier maar een 40km vandaan maar omdat de pont Vlissingen Breskens er niet meer is moet je helemaal naar de tunnel Terneuzen omrijden die ook nog steeds tol is. Ik kan me voorstellen dat de bevolking er behoorlijk genoeg van heeft. Goed we rijden dus in 1 1/2 uur over binnenwegen naar Brugge. Waar ik het enorme geluk heb en werkelijk subliem geparkeerd heb. Er kwam en plek vrij voor het Groeningen museum en dus 125 m naar het St jans hospitaal en naast de rondvaart boot. We gaan eerst naar het Groeningen museum waar ze een paar schitterende Van Eijk's hebben JeroenBosch en Memling etc etc. Het is toch echt heerlijk die schilderijen weer eens te zien. En het vakantie volkje gaat kennelijk niet naar musea want het is er stil. Dan hebben we hoog nodig koffie nodig met een wafel, die Olaug echt een keer wilde eten. Lekker en ik moest erg denken aan alle wafels die ik voor de traktaties van mijn dochters op de lagere school bakte!. Dan lopen we het kleine eindje naar het St Jans hospitaal waar het schitterende altaarstuk van Memling hangt. Dat is voor mij echt De reden om naar Brugge te gaan. En ook het vrouwen portret is zoo mooi. We lopen terug naar restaurant Maria van Bourgonje( zo 'n leuke naam) waar we lekkere garnalen kroketjes eten. En dan naar de rondvaartboot. Olaug's wens die bijzonder prettig is. We zien een groot deel van de huizen langs fe grachten echt de moeite waard. Het is bovendien heerlijk weer. strak blauw . We rijden weer terug en gaan in Middelburg nog even langs de winkel voor wat fruit en ander proviand. 6 uur weer hier. Verukkelijk dagje.
Foto’s
4 Reacties
-
Juul:31 augustus 2024Dat klinkt heel erg leuk!!
-
Conny en Tonnis:31 augustus 2024Prachtige tocht in het oude Brugge, met mij gaat het prima!
-
Marian:31 augustus 2024Wat weer een heerlijk gezellig verhaal!
-
Henny Koers:1 september 2024Wat gezellig! Brugge is erg leuk!

