Frankfurt

16 februari 2024 - Eschborn, Duitsland

We moeten om 8.45 ontbijten. Ik vind dat prima maar Inez heeft daar grote moeite mee en zegt pas smiddags dat ze wakker wordt. Vooruit maar het lijkt me???   We rijden dus om half 10 naar het Städer museum voor de Holbijn  tentoonstelling.  De invalidenkaart is nu wel.heel handig. Stampvolle straten maar op de hoek van het museum een keurige plek. Dr tentoonstelling is schitterend. Prachtige portretten en ook altaarstukken waarbij ook de buitenkanten met ijdele dominicanen monniken. Ook de rest van collectie is werkelijk prachtig een vroege van Gogh en hele mooie Kirchners. We hebben afgesproken na een uur in de hal en ik  krijg daardoor niet eens het 2e deel van de tentoonstelling te zien en Inez wil koffie.  We besluiten naar Hanau te rijden om daar een lichte lunch te eten. Dat blijkt makkelijker gezegd dan gedaan.  Hanau heeft een fraai Schlozz maar verder niks en we rijden na een rondje stad het Spesart gebergte in. Kleine dorpjes maar gezellige kroegjes voor de lunch: Ho maar . Tenslotte eindigen we in de lunchroom van de Rewe winkel voor thee met een kuche!!. Ik heb Johanna ingesteld op : Geen snelwegen en dus rijden door een bijzonder aantrekkelijk landschap langzaam terug naar ons hotelletje . We komen hierdoor dwars door de gigantische moderne hoogbouw van Frankfurt.ik vind het zeer imposant.   we  komen om 17.30 weer hier. Een borreltje op de kamer en dan een voortreffelijke forel meuniere in de lawaaige gelag kamer . Leuke  mooie dag

1. Bobo:
    17 februari 2024
    Wat een prachtige schilderijen!

Jouw reactie