Laatste dag

8 februari 2024 - Sortland, Noorwegen

Het is bewolkt en heeft een beetje gesneeuwd maar we gaan toch ons geplande tochtje maken.  Eerst wat borduren en dan naar het zuiden over de hele hoge brug( de cruise schepen kunnen er onderdoor en bij hele harde wind wordt hij soms gesloten voor het verkeer. ) naar Stockmarkness. Het ligt dus op het volgende eiland maar hoort nog bij de Vesterålen . Hier staat ook het ziekenhuis voor de hele eilanden groep. Je zult maar met een spoedgeval van Andeness in het noorden 196km over deze besneeuwde wegen hier naar toe moeten.vanaf Sortland, spreekuit Soerlan is het 31km En wij maar zeuren over afstanden🤔🤔 . Het waait stevig en er hangen lage wolken en het is Prachtig.  Ik krijg er echt nooit genoeg van. We rijden over een smalle goedgeveegde weg het eiland aan de Lofoten kant om. Zo nu en dan in een uitwijk haven voor de spaarzame tegenligger en de bus.Foto's maken blijft lastig, alles is wit en de bergen redelijk ver weg. Aan de land kant van de weg zijn de rotsen spectaculair steil. Boven ons hoofd zweeft een zee arend.  Na 2 uur zijn we weer in Sortland nog even langs de postbus en een boodschap en naar huis voor het laatste borduren en lekker eten. Morgen half acht in de bus naar het vliegveld, hopelijk iets vlotter dan de heenweg

1. Bobo:
    9 februari 2024
    Mooi! Goede terugreis!
  2. Catherine:
    9 februari 2024
    Je bent al op de terugreis, happy landing in Nederland en welkom in Zwolle alwaar motregen... en tot spoedig, x Catherine.

Jouw reactie