Naar Bath en a little beyond

30 augustus 2023 - Box, Verenigd Koninkrijk

Eerst nog even gisteravond. Ik had een restaurant gereserveerd in Paignton en dus reden we om 6.45 naar beneden  de stad in. Parkeren de auto en lopen naar het restaurant. Paignton is zo'n echte armelijke Engelse badplaats met een vreselijke kermis en vies. Het restaurant ziet er vervallen uit en blijkt dicht te zijn. Ze beweren dat ik opgebeld ben. Nee dus. Goed , op zoek naar iets anders, via de telefoon.een visrestaurant lijkt leuk, maar we rijden tig rondjes met eenrichtingsverkeer en gaan ten einde raad maar naar het restaurant van gisteravond, waar nog wel een tafel is ,wachttijd voor de keuken 3/4 uur, maar ja. Eten prima en dan leidt googlemaps me in het aardedonker over hele andere wegen( stond met mijn neus de andere kant op geparkeerd) feilloos terug naar ons cottage. Een spannende avond.     Vanmorgen redelijk vroeg ontbeten en op weg naar Bath, we verheugen ons op de Roman Bath, de pumproom etc. De snelweg is niet al te vol , om Bristol heen en dan een binnenweg naar Bath, stoppen nog voor een kopje koffie in de auto, op het parkeerterrein van een groot huis, waar het al ontzettend druk is, het is echt nog vacantie hier. In Bath heb ik een parkeerterrein in Google maps gezet en we rijden er langs allemaal schitterende huizen en pleinen zonder enig probleem naartoe.  Het betalen blijkt wel een dingetje, moet een barcode in mijn telefoon pakken , dan een account maken en zelfs terplekke mijn creditcard nr invoeren. Belachelijk. Maar het lukt. En het is maar 5 minuten lopen naar de Bath en de pump room. Helaas het is waanzinnig druk. Mannetje aan mannetje kruipen we door de baden en langs allemaal interactieve " fantastische " re-enactments. Zo leefden de Romeinen hier!! We zijn een beetje gedesillusioneerd,  de pumproom is alleen om te dineren , Dan in ieder geval naar de Abbey,  die gelukkig rustiger is en toch ook weer erg mooi. Lopen terug naar de auto omdat ik denk dat ik mijn tas vergeten heb , maar dat is gelukkig niet zo. Dan gaan we echt ouderwets Fish and Chips eten in al sedert 1908 bestaande F a C zaak. Erg leuk   we besluiten dat we gewoon rustig naar ons hotelletje buiten Bath willen en rijden langs allemaal schitterende straten naar een piepklein dorpje Monkton Farleigh,  waar we in een schitterende heel oude inn, the Kings Arms terecht komen. Dus verder een heel rustige middag en vanavond lekker gegeten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl