Laatste dag

31 augustus 2023 - Ashford, Verenigd Koninkrijk

We hebben een hotel vrij dichtbij Dover geboekt en besluiten op weg daarnaar toe  Knole te bezoeken. We ontbijten met een full english breakfast ( zonder de vermaledijde  blackpudding please) En gaan dan opweg. Het regent helaas en de wegen zijn onveranderd slecht. We drinken in de auto een kopje koffie en rijden dan verder naar de M 4 richting London, ik wil graag redelijk dicht bij Knole lunchen en dus de M25 op, ( zoals Richard Hayward hem noemde, the largest parkinglot in England) maar het valt mee, druk soms zeer druk maar geen files en dus zijn we om 12.45 in Westerham, waar de Kings Arms ons een prettige lunch serveert, met voor mij vermoedelijk mijn laatste half pint of Bitter!! Dan door naar Knole, waar ik prebooked kaartjes voor heb en we meteen naar binnen kunnen. Het huis werd om te beginnen gebouwd door aartsbisschop van Canterbury omstr 1460 maar werd bij de dissolution van Hendrik Vlll geconfisceerd en toen geschonken aan Thomas Sackville, neef van Elisabeth l en enorm uitgebreid. Het is Schitterend, veel mooie zalen , heel veel portretten  ,een prachtig trappenhuis 3 enorme hemelbedden etc etc. Het is gelukkig helemaal niet druk ondanks veel auto's op de P. Meeste mensen doen kennelijk het park, waar het enige bewaarde middeleeuwse hertenpark in ligt. Dan rijden we door naar Asford waar ons hotel ligt. Rustig wat op de kamer gehandwerkt met het onvermijdelijke kopje thee. Eten in het hotel.

1. Nette:
    31 augustus 2023
    Goede reis terug morgen!!
  2. Henny:
    Goede reis terug!
    Het waren weer heerlijke verhalen en mooie foto’s
  3. Catherine:
    Safe crossing!