Weer naar Engeland

10 september 2023 - Hoek Van Holland, Nederland

En daar sta ik dan, als voorste in de rij, met het klotsende water van de nieuwe waterweg pal naast me.

Meteen ging de slagboom omhoog em mocht ik al oprijden.  Er stonden ( het is 21.15 en de afvaarttijd is 23.00) al heel wat auto's. Caravans etc. En na mij  kwamen er nog 2 auto's . Interessant .        Tasje mee en de koelbox en op weg naar mijn hut. Prima binnenhut .

Het schip lijkt zeer leeg , ik ga naar het dek met de stoelen. bar en natuurlijk duty free en nu meldt de captain zich om te melden dat we allemaal aan boord zijn en we over 10 minuten vertrekken. Anderhalf uur te vroeg. Kan hij diesel sparen op halve kracht de Noordzee over anders moet ik wel heel vroeg mijn bed uit.  Het is wel een heel dubbel tochtje en gevoel

Weer de Noordzee over naar Harwich. Waar we zo vaak binnen liepen en de begrafenis van onze vriendin Jenny. Er is nu bijna niemand over van al die Engelse vrienden, die Wim al kende vanaf 1958. Toen hij met zijn Volksboot  met Job overstak en bij Richard en Jenny  in bad mocht. Ik ken ze vanaf 1964 op onze huwelijksreis en ik aan iedereen werd voorgesteld.   Nu maar een biertje aan de bar om op ze te drinken.

1. Bobo:
    10 september 2023
    Sterkte bij de begrafenis.
  2. Nette:
    11 september 2023
    Sterkte moeder, het moet zeker verdrietig zijn met al die overleden mensen ondertussen
  3. Catherine:
    11 september 2023
    Sterkte voor jou, en fijn voor haar kinderen dat je er bent.
    Liefs, Catherine.