Maandag

12 september 2023 - Pin Mill, Verenigd Koninkrijk

Extreem rustig overtochtje op een heel leeg schip. Ontscheping begon om 6.30 en een vriendelijk mannetje liet me even achteruit rijden om toen door een volledig lege truckers rij als nr 3 van de boot te rijden, was nergens voor nodig want ik heb tot half twaalf. Omdat ik roast pork wil meenemen wil ik langs de Sainsbury in Ipswich en toets ik die in, . Alle tijd dus binnendoor langs Manningtree , het bekende kronkel weggetje. Kom bij Mistley aan de Stour waar het heel laag water is. het blijkt dat ik de S in centrum Ipswich heb geprogrammeerd en die is klein en dus door naar de enorme  aan de Felixtow road waar ik een kopje koffie met een cinnamon roll neem.      Koop alvast thee en waterbiscuits en dan op weg naa Waldringfield. Vlakbij over super smalle weggetjes en ik realiseer me ineens dat ik nog nooit met de auto hier geweest ben. Eerst even naar de Kerk die er nog stil en eenzaam bij ligt en dan door naar de Maybush, die gelukkig al open is en waar ik op het terras wat ga borduren. Het tij komt al duidelijk weer in, alle bootjes liggen kop op de stroom. Ik zit er rustig met mijn handwerkje  en kijk naar het water,  rij dan maar het kerkje . Het is een korte dienst geleid door een heel oude vriendelijke dominee, met een heel gelukkig beeld van Jenie. Dan rijden we allemaal 3/4 uur naar het huis van schoondochter Debbie, waar net zoals bij de vorige begrafenissen een grote tent in de tuin staat met zeer uitgebreide catering. Spreek gezellig met wat oude bekenden  en tegen drie uur is het klaar. Ben blij dat ik er naartoe ben gegaan, werd zeer gewaardeerd. Ik besluit nu ik toch de tijd heb, de boot sails om 23.00 uur naar West Mersea te rijden. Heb met kerst niets van vrienden Gamble gehoord. Als ik aankom bij hun beeldschone zeer Engelse cottage,  is de tuin ( was Angela's trots ) een verwilderde bende en blijkt het huis verlaten, maar met alle inhoud erin ontzettend droevig. Heb geen idee hoe er achter te komen  wat er gebeurd is. Dus rij ik over  stuiterende binnenwegen naar een enorme Sainsbury in Colchester. "Roast Pork voor st Nicolaas"  het loopt tegen 6 uur en ik moet iets eten. Prik op de kaart het dorpje Great Oakley vlak bij Harwich in de hoop dat er een. Pub is en wat een geluk . Bij de pub allerlei mensen met een glas in de hand op straat en een Fish and Chips truck voor de deur. De pub wordt gerund door vollonteers en je bestelt je portie F en C drinkt een pint terwijl je wacht en krijgt dan in de pub een bordje ,mes en vork  en alle bijlagen. Ik had me geen gezelliger en beter afscheid van deze toch wel droevige dag kunnen wensen.  En als ik tenslotte de boot op ben blijken ze me een zeer ruime invalide hut gegeven te hebben.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bobo:
    12 september 2023
    Mooie foto’s, maar een treurig tripje.
  2. Nette:
    12 september 2023
    Ja droevig zo en wat gek van de gambles
  3. Annabel:
    12 september 2023
    Vind je het moeilijk rijden in Engeland?