Een museum dat dicht is omgeven door heksen

5 november 2023 - Brookline, Massachusetts, Verenigde Staten

Ik vertrek om 9 uur uit Burlington. Het is ruim 4 uur rijden naar Salem, waar ik graag nog een keer naar het Peabody museum wil. Ong 50km ervoor laat mijn Google maps het ineens afweten en op de een of andere manier krijg ik geen 5G dus draai ik de hoofdweg af en vind snel een sandwich bar waar ze geen WiFi hebben, maar de buur winkel wel.Dus ben ik tegen half 2 in Salem( het ligt vlak boven Boston envrijwel op de weg er naartoe. ) Het is er krankzinnig druk en nergens een parkeerplek. Ik rij een aantal zinloze rondjes en draai tenslotte maar de parking van het grote hotel op.  Ze hebben er WiFi dus weet ik weer waar ik ben en bovendien staat er de meest fantastische bruidsstoet.  Wel 10 oudere( 15 -30jaar schat ik) dames in krankzinnige paarse avondjaponnen met allemaal ook een bruidsboeketje zijn de bruidsmeisjes.  Ook de bruid mag er wezen . Helaas gaat het hele zaakje net naar de auto's voor ik een foto kan maken. Ik.mag mijn auto er gerust een uurtje laten staan zegt een aller vriedendelijkste baliemedewerkster.  Dus op naar het Peabody, je kunt over de hoofden lopen en ik vraag aan ern gids wat er aan de hand is. Salem blijkt " the witchtown" te zijn en het toppunt voor Haloween.  Dat is 4 dagen geleden maar men komt er nu nog on horden naartoe  en het museum blijkt niet op haar website ( die ik vanmorgen opzocht voor de  openingstijden ) gezet te hebben dat ze om 2 uur dicht gingen. Ik ben niet de enige voor de dichte deur. Dan maar een lobsterroll eten. Als altijd heel erg lekker maar werkelijk een rib uit mijn lijf. Er schijnt nog maar weinig kreeft over te zijn langs de kust. Droevig.  Dan door naar het huis van Ellen. Ik heb de sleutel en de alarmcode, want ze zijn naar een bruiloft. Helaas doe ik iets fout met het alarm en het gaat af. Wat te doen?? Het telefoonnummer van Kate doet het niet, ik blijk er toch de landcode voor te moeten zetten. De buurvrouw,   die gelukkig ken,  komt redden, tenminste tegen de tijd dat die er is is het alarm gestopt en hebben we de achterwacht laten weten dat ik geen dief ben.toch komt er ook nog ern vriendelijke politie dame , die blij voor me is dat er geen dief is en ik geen dief ben. Kate komt het zaakje resetten  en zal later terug komen om met me te eten. Terwijl ik rustig zit, begint er ook nog in het huis een of andere rookdetector af te gaan, die dan samen opzoeken en van een nieuwe batterij voorzien.  Al met al een vreemd dagje. Zal wel van alle spoken rond Haloween komen. Ik ga naar bed!!

1. Nette:
    5 november 2023
    Poeh wat een dag zo haha!!
  2. Bobo:
    5 november 2023
    Wat een dag! Onze kinderen moesten op school in de VS leren over de witches van Salem.
  3. Lisette:
    6 november 2023
    Wat een gedoe! Die heksen hadden er duidelijk meer te maken!