Een raar land

2 november 2023 - Shelburne, Vermont, Verenigde Staten

Het heeft 7 o gevroren vannacht en het ziet er uit of het gesneeuwd heeft en de auto is stijf bevroren. Maar de zon schijnt en Tim start mijn auto zodat hij heerlijk warm en ontdooid is als ik tegen half 10 op weg ga naar Hillary. Een kleine 2 uur van Peacham. De wegen zijn wederom doodstil en ik schiet lekker op. Het betrekt langzaam maar zeker en het begint licht te regenen en te motsneeuwen. Hillary is blij me te zien en gelukkig blijkt ze niet erg vergeetachtig of in de war, waar ik bang voor was gezien haar nogal warrige emails. Het begint steeds harder te sneeuwen terwijl we lunchen, canned soup, artificial saucise en processeded cheese. Niet helemaal mijn lunch maar interessant. Als om een uur 3 de sneeuw stopt rijden we,in mijn auto Hillary rijdt niet meer na een aanrijding,  naar het hoofdgebouw waar Gail woont in een afgesloten afdeling. Ze is verleden week positief getest op covid en moet nu 14 dagen in isolatie. Vreselijk ze snapt het niet ,met haar redelijk vergevorderde Alzheimer. En wat nog krankzinniger,  Hillary en ik moeten helemaal in : een geel plastic schort, Handschoenen  een schoon mondmasker,( we moesten er al een op om het gebouw in te gaan) en een plastic scherm voor ons gezicht.Helaas had ik mijn telefoon niet bij , maar morgen gaan we weer en dan komt er absoluut een foto. Gail zit zielig voor zich uit te staren als we binnen komen,ze herkent Hillary wel meteen, maar heeft natuurlijk geen idee wie dit andere maanvrouwtje is en dus ik het plastic ding en het masker af , er ruim afstand genoeg en ze herkent me als ik mijn naam herhaal en weet de hele familie. Volgens Hillary ben ik de beste therapie, die ze in maanden gehad heeft. Natuurlijk vraagt ze 3 keer hetzelfde  maar ze is stukken beter dan ik gedacht en gevreesd had.  De verpleegkundige die ons on deze pakken hielp is het volmondig met me eens dat het alleen op de kamer zetten, het allerslechtste is wat je zo iemand aan kunt doen.   Eerst deden ze niets in dit land om covid te stoppen en nu zijn ze compleet doorgeslagen naar de andere kant. Het blijft een heel raar land. Nog afgezien van alle gesprekken die we voeren over Trump en de angst voor wat er gebeurd als hij toch herkozen wordt.      Na dit "uitje" gaan we weer Hillary 's erg prettige huis.  Borduren een glas Old Fashioned( bourbon whisky met angostura bitter en suiker,  zoals ik in 1963 dronk met Dr Smith, Hillary 's vader). Hillary is strikt vegetarisch  dus een merkwaardige casserol en sla houdt me slank.  Nu is ze( 8.30) naar bed en ik zit rustig te borduren. Het is een vreemde wereld. Ze zegt dat ze al om 2 uur wakker wordt. Dat verbaasd me niet!!

1. Nette:
    2 november 2023
    Wat fijn om hun allemaal weer te zien moeder!!
  2. Conny en Tonnis:
    2 november 2023
    Wij verwachten storm Ciaran,heel veel waarschuwingen, nu nog rustig.