Dagje musea

27 oktober 2023 - Newton, Massachusetts, Verenigde Staten

Ik heb gelukkig geen last van een jetlag en wordt gewoon om 7 uur wakker. Licht ontbijtje en tot 10 uur rustig borduren terwijl Ellen onwaarschijnlijk moeilijke emails of andere dingen doet haar laptop. Ze heeft last van droge ogen en maculadegeneratie wat dat niet eenvoudiger maakt. Het is net als gisteren prachtig weer  gewoon warm.Dan rijden we naar Stapels voor een paar kleine handige dingetjes en door naar Boston. Parkeren blijkt een behoorlijk probleem en na de nodige rondjes eindigen we toch op het parkeerterrein van het Museum of Fine arts. En lopen dan naar het Isabella Gardner. Daar is sedert ik er de laatste keer was een enorme vleugel naast gezet op het terrein waar de kassen stonden.  Ze hebben er voor de hele stichting acte van het museum moeten herzien,schijnt een paar jaar geduurd te hebben. Het moet miljoenen gekost hebben, met ook een forse concertzaal met 4 rijen balkons rondom. Het huis is natuurlijk onveranderd en ben eigenlijk niet meer zo van onder de indruk als ik vroeger was. Het is toch zo hier en daar en allegaartje van hele goede en hele matige dingen.soms heb je het gevoel dat ze kocht om te kopen. Helene Kröller Muller verzamelde toch minstens zo goed of zelfs beter. Maar goed het was bijzonder het nogmaals te zien. Wel is het vreemd dat je geen enkel bordje meer op de zalen zit. Scan een QR code en kun je het met de nodige moeite vinden. Gewoon vervelend voortdurend op je tekefoon te moeten zoeken.Er zit nu een groot restaurant bij waar we gezellig in de tuin lunchen. Dan lopen we naar het Fine arts waar een grote tentoonstelling van Sargent portretten  is. Werkelijk schitterend met veel goede tekst. Op leesbare hoogte.  Het is ruim 3 uur als we terug lopen naar de auto en 20 minuten later zijn we weer thuis. Straks gaan we,met Steve en  Kate  , sushi eten in de stad en daarna naar een Beethoven concert.

1. Nette:
    28 oktober 2023
    Wat gezellig zeg! Ook leuk om Kate even te zien!