Redelijk Rustig dagje

29 oktober 2023 - Newton, Massachusetts, Verenigde Staten

Het was een erg goed concert gisteravond.Een voortreffelijke jonge pianist lukas Vondrachek speelde het 3e pianoconcert van Beethoven in de Symphonyhall, een prachtige zaal uit 1900 met een uitstekende akoestiek.  We aten eerst sushi, die bijzonder leek op wat we in Nl krijgen en duivels snel geserveerd werd in een uiterst lawaaige tent

Ellen gaat roeien om 7.30 en ik ga mee om het boathouse te zien en er rustig in de zon te zitten borduren. Het is weer waanzinnig mooi weer en wordt vandaag tenslotte 27o. Ellen heeft haar eigen skiff, die ze zelf naarbuiten tilt en ze wil absoluut geen hulp, waar wij altijd iemand helpen ,met het puntje. Ze gaat 3 mijl de Charles river op en weer terug en ik zit heerlijk  in de zon op het balkon. Allerlei kenissen van Elken, die ik van vorige bezoeken ken, komen bij me zitten kletsen, ontzettend gezellig.  De sfeer lijkt enorm op die bij de Zwolse. Er wordt door ik weet niet hoeveel ploegen  van de verschillende universiteiten geroeid, vaak met een coachboat er achter, een prachtig gezicht.

Als ze terug is kan ik haar niet temmen om weer naar allerlei winkels te gaan,  voor dingen die ik eigenlijk niet nodig heb, of die  ik op had gekregen om naar te kijken of ze er zijn en waarvoor we nu weer kilometers rijden  naar weer een andere shoppingmall. De lucht is strakblauwe en de bomen zijn knalgeel en nog een enkele rode.  En morgen zal ik er niet veel meer van zien, want er komt een enorm koufront. Het begon vanmiddag al te waaien,  de wegen liggen vol blad, maar ik heb tenslotte toch heerlijk 2 uur op het "deck" gezeten met mijn handwerk. Steve ging met dochter Kate voor de laatste keer dit jaar canoen en we zaten een poos te praten over de enorme problemen met de schietpartijen, zojuist weer een dode en gewonde op de universiteit van Worchester. Een de gun lobby is enorm machtig.

1. Nette:
    29 oktober 2023
    Wauw wat een prachtige indian summer daar nog!
  2. Bobo:
    29 oktober 2023
    Wat een leuke dag! Knap dat Ellen die skiff nog zelf tilt en wat een mooie herfstkleuren.
  3. Conny en Tonnis:
    29 oktober 2023
    Wat een sportieve en vitale familie
  4. Catherine:
    30 oktober 2023
    Dat is veelzijdig genieten Willemien! Dank voor delen.
  5. Jennie:
    30 oktober 2023
    wat fijn dat je zulk mooi weer hebt en lekker winkels kijken ik zie het voor me lieve groetjes