Eindelijk weer een reisje

23 augustus 2023 - Damme, België

Wat een heerlijkheid, geen pijn meer im mijn heup en dus plannen Nettie en ik een reisje naar Engeland. Helaas heeft Nettie een peesontsteking op haar voet, maar haar dokter ziet geen enkel bezwaar om op reis tegaan . En dus ben ik vandaag even over 2 bij haar huis, een kopje thee en er moet nog een bezoekje aan de tandarts worden gebracht. Gelukkig is dat zo klaar en dus rijden we om 15.45 weg.

Natuurlijk beslist niet de ideale tijd van de dag om,van  Den Haag via Rotterdam naar België te rijden, sjok sjok achter aan mijn rok, rijden we via Bergen op Zoom  door de lievekens tol tunnel langs Antwerpen.  Ik blijf die haven gebieden toch op een bepaalde manier mooi vinden, de kranen, de kraakmachines voor olie, en alle gedoe er om.heen. Dan over de behoorlijke slechte autoweg richting Brugge, om dan behoorlijk gevaarlijk over te steken naar schitterende binnenweggetjes, die ons uiteindelijk tegen 19.00 uur bij  de Grote Wateringe doe

Mooie huizen in DammeRaadhuis Damme

n aankomen. Een grote hofstede tot hotel verbouwd . we hebben 2 eenvoudige kamers met wastafel in een kast en wc en Douche op de gang.Heb ik jaaaaaaren geleden ook eens gehad hier in België. Aller vriedendelijkste ontvangst, de bagage wordt naar boven gebracht  We drinken gezellig een glaasje op mijn kamer en rijden dan naar Damme,  uilt de 12e eeuw , een beeldschoon plaatsje, Helaas door vele oorlogen wel geschonden maar gelukkig toch nog  met een fraai raadhuis.    We kunnen er heerlijk mosselen/ frites eten en rijden terug naar ons logeer adres.  Een prima begin van dit tochtje

1. Jacobijn:
    23 augustus 2023
    Klinkt leuk- super dat het weer kan! Groetjes aan Nettie en veel plezier !
  2. Bobo:
    Heel veel plezier!!
  3. Nette:
    Veel plezier!!
  4. Catherine:
    24 augustus 2023
    Goede vaart, over de jou zo bekende zee!
  5. Liefs, Conny en Tonnis:
    24 augustus 2023
    Wat heerlijk dat jullie weer op stap zijn.
    Wij volgen jullie met veel interesse