Engeland is een eiland daar ga je met een boot naartoe

24 augustus 2023 - Calais, Frankrijk

Ons prima eenvoudig hotel serveert voor 15€ pp een ontbijt en zoals op onze eerdere reizen zijn we daar te krentering voor en dus ontbijten we op mijn kamer met de spulletjes die ik in de koelbox mee voer!.     Het personeel is heel behulpzaam met de koffers en om ong 9.30 pakken we de auto in en gaan rijden. Eerst is er een plannetje  om in Damme een kopje koffie te drinken, maar we besluiten om eerst richting Calais te rijden en dan zijn we wel  blij met deze beslissing want er zijn veel lange vrachtwagen files. Als we in Calais aankomen volg ik de borden ferry en komen we in een open tunnel van hekken en prikkeldraad  tegen de verstekelingen. Akelig.  We mogen de eerst volgende boot op. Eerder dan mijn booking. Het kanaal is zo vlak als .... geen golfje te zien. Wel veel grote  containerschepen  en één jachtje .En  een heerlijke scone met jam en clotted cream om in Engelse sferen te komen op de boot.  .In Dover is de bewegwijzering toch niet helemaal duidelijk en we blijken op de weg naar Canterbury te zitten, dus snel een klein zijweggetje in en dan komen we heerlijk in de downs terecht , minuscule weggetjes  waar ik zo nu en dan achteruit moet voor de tegenliggers.  En ze bedanken er lang niet allemaal voor. Langs de kust richting Dungeness zodat we tenslotte in het plaatsje Camber vlak bij Rye komen waar ik een cottage heb gehuurd. Even lijkt het of we in een trailerpark terecht komen.  Maar nee een schattig pleintje met een uitstekend cottage.  We rusten e met een kopje thee heerlijk uit. Terwijl er wat felle regen en onweersbuien overtrekķen . En dan probeer ik voor de zekerheid een tafel voor het diner te boeken. Dat blijkt hard nodig we kunnen  vanavond pas om 8 uur ergens terecht.  Boek dus voor alle komende avonden want het blijkt Bank holyday weekend te zijn. En alles zit vol geboekt. We eten lekker lam in de George in.  Een prima dag

1. Bobo:
    25 augustus 2023
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Rye, is zo leuk. Veel plezier.
  2. Liefs, Conny en Tonnis:
    25 augustus 2023
    Willemien, al jouw markiezen staan uit en er is bij ons ook regen voorspeld.
    Jullie goede reis verder.
    Conny en Tonnis
  3. Willemien Reinking-Jonxis:
    25 augustus 2023
    Dank je wel. Ik zal de buren vragen