Leuk dagje

26 augustus 2023 - Camber, Verenigd Koninkrijk

Dit verslag gaat over gisteren.  Na het ontbijt aan de ontzettend handige tafel, zie foto, gaan we op weg naar Penshurst Castle, het is lekker weer en we nemen verrukkelijk kleine binnenwegen. Dit gebied heeft altijd hop voor de bier,( bitter) geteeld en we komen langs veel prachtige oatsovens dus een foto stop is dringend nodig. Verder veel prachtige oude kerkjes en in elk dorpje nog steeds een pub, the Bull , the Swan, the duke of York etc etc. We moeten door Tunbridge wells waar we even de weg kwijt raken, en zijn tenslotte tegen 11 uur bij Penshurst place. Al gebouwd in de 14e eeuw. Met latere aanbouwdels. The Great Hall waar je binnenkomt stamt uit de vroegste periode.  Met schitterende balken dragers. We lopen , het gedeelte dat bezocht mag worden, (de familie Sydney is er nog steeds eigenaar en bewoner) Er hangen fraaie portretten, wandtapijten etc. Ook een paar fraaie borduursels tot mijn vreugde. We genieten. We zouden willen picknicken maar hebben geen brood, dus op weg naar publunch, hoewel het heerlijk picknick weer is. Maar gelukkig bij het uitrijden van het dorpje  zien we de postoffice anex shop en die verkoopt brood en 5 postzegels voor de ansichtkaart ( een rib uit het lijf nog duurder dan in NL) we keren om en gaan heerlijk onder een boom op het immense parkeerterrein  zitten. Het is ook niet makkelijk om een picknickplek te vinden. Alle wegen zijn omzoomd door heggen. Vervolgens natuurlijk baar Tunbridge Wells, waar we gelukkig vlak bij de Pantilles kunnen parkeren,  we wandelen er door en drinken bij de Duke of York een glas, ik half pint of bitter!!! Dan rijden we weer over veel binnenwegen terug. Of het door de Brexit komt weten we niet , maar de wegen zijn buitengewoon bijzonder slecht. We hebben het diner geboekt in een oatshouse en daar rijden we tegen 7 uur naar toe. Lekker gegeten.

1. Nette:
    26 augustus 2023
    Leuk dagje zo! En jij aan de bitter!