Naar Winchester

26 augustus 2023 - Winchester, Verenigd Koninkrijk

We zijn redelijk vroeg, maar moeten op onze host wachten , die dan om 10 uur laat weten dat we de sleutel ook door de brievenbus mogen gooien. En dus op weg, wederom het eerste stuk schitterende binnenwegen, tenminste wat betreft het landschap en de huizen ,maar de wegen,,,  zeer slecht overal lap-en plakwerk. Zo nu en dan een fikse bui en dan weer stralend blauw , maar toch geen picknick weer en dus rijden we Billinghurst in voor een publunch. Mooie oude pub . Dan door naar Petworth, het schitterende  huis van de familie Somerset , momenteel National trust maar de familie woont nog steeds in een deel van het huis. Het heeft een schitterende collectie schilderijen maar het allermooiste vind ik ,(hoe lang geleden was ik hier ook?)nog steeds de zaal met het houtsnijwerk van Grinling Gibbons. De ingang tot het huis ligt 10 minuten lopen vanaf de ticketbureau  maar gelukkig is er een invaliden bus  waarin we, met onze wandelstokken ,keurig voor de deur worden afgezet en ook weer mee terug rijden. Dan nog het laatste stukje naar Winchester waar het even zoeken is, maar waar ik toch snel de weg naar het parkeerterrein tegenover ons huisje vind.  Het is een poppenhuis, met alles erop en eraan  en een fles prosecco als welkom in de Fridge, we drinken de helft en gaan dan lopend naar het restaurant dat ik al 2 dagen geleden boekte. Onze gastvrouw had me op het hart gedrukt dat te doen, en het bleek ook nodig. Alles behoorlijk vol.  We eten er lekker en wandelen langzaam( Nettie's voet is nog steeds heel pijnlijk) terug naar huis

1. Juul:
    27 augustus 2023
    Nettie ook naar mijn Aard!
  2. Bobo:
    27 augustus 2023
    Wat is dat houtsnijwerk mooi!