Een enorm diep gat😡

21 mei 2019 - Litomerice, Tsjechië

Het is onbewolkt als ik wakker wordt.  Ziet er goed uit😀na een prima ontbijt vertrek ik tegen kwart voor negen. Dwars door celakovice kom ik weer bij de Elbe die er breed en windstil bij ligt. Er ligteen prima fietspad langs en ik kom bij Brandys.  daar stuit het pad op steile rots en moet ik lopend omhoog  . Wat een zegen is het "knopje" waarmee de motor de fiets aanduwen.  Er ligt een mooi kasteel maar ik ben te vroeg en dus fiets ik heerlijk door  zo nu en dan een stuw met sluis ,geen enkel scheepvaart verkeer en een heel enkele fietser. Maar geen enkele vacantie fietser.  Na Kostelec ga ik de Elbe over en dan staat er in de gids dat het Elbe pad" sehr hollprig " is en ik besluit rechtsaf naar een stille binnenweg te gaan    oh oh oh had ik dat maarniet gedaan want het eerste stuk is heel slecht vol plassen en ik zie een  ontzettend diepe kuil niet en ik hoor een krak en de ketting zit vast. Natuurlijk probeer ik hem er weer op te leggen maar ik zie tot mijn enorme schrik dat er iets is afgebroken. Wat te doen  in the middle of now here?   De kaart biedt uitkomst .5.4km verderop is een stationnetje  en dus ga ik nu aan mijn favoriete sport: wandelen met fiets en bagage. Het is mooi weer en vrijwel geen verkeer en jawel na een uurtje daar is het stationnetje en allerlei vriendelijke dametjes die me met 3 woorden duits aan een  kaartje helpen. Met ouderen korting  50 ts kr . De treinen blijken waanzinnig hoge in stappen te hebben maar iedereen helpt vriendelijk bij 1x overstappen en ik kom om 12 56 aan litomerice waar ik gelukkig 2 nachten blijf  Ik loop via het vvv om te vragen waar de fietsenmaker is.  En dan wat heuvel op naar pension relax. Een waan zinnig gebeuren😀😂. 2 tandeloze mensjes hangen uit een raam maar laten me dan toch vriendelijk binnen en ik heb een heel merkwaardige kamet met een keukentje.  Laat mijn bagage er snel achter en ga op zoek naar de fietsenmaker. Eerst denken ze dat het de motor is maar ik heb allang gezien dat er wat van de derailleur is afgebroken en ja ze kunnen het maken . Morgenmiddag klaar hoera.  En nu een biertje op het beeldschone marktplein.  1 1/2 dag om dit prachtige plaatsje te bekijken.