Veel over voor het goede doel!!😀

20 mei 2019 - Čelákovice, Tsjechië

Dat was wel een kleine verassing gisteravond: toen ik 19.30 wou eten bleek de kok om 19.00 naar huis te zijn gegaan. Niks geen eten,nee echt helemaal niks in het Tsechisch . Gelukkig had ik wat mondvooraad van goede vriendinnen mee gekregen en ach er moet altijd wel een pondje af😀ik heb er prima op geslapen behalve dat ik even wakker werd omdat het goot vanacht  en toen ik weer wakker werd drupte het nog een beetje.Ik ontbijt en besluit dan toch mijn regenkleding aan te  trekken en dat is maar goed ook want het druppen gaat al gauw in regenen over. Ik fiets langs allerlei grote huizen met enorme paardenstallen.  Het is duidelijk een paarden  fokgebied. De regen gaat steeds meer in stortbuien over en ik besluit niet allerlei fraaie routes langs de Elbe te nemen want de gids meldt dat "Der Weg teilweise beschwerlich fährt" en ik rij langs de niet al te drukke gewone weg naar Kolin. Op het mooie marktplein pel ik me gedeeltelijk uit mijn drijfnatte goed en drink onder een luifel een paar kopjes koffie. Het blijft gieten en de lucht ziet er ook niet naar uit dat het snel zal opklaren  Dus hup.vrolijk voorwaarts en eerlijk gezegd heeft het ook wel wat zo  in je eentje met een behoorlijk vaartje door de plassen te karren. Ik kom langs Podebrady ( schijnt mooi te zijn) Nymbruk ( sehr sehenswert 😀) maar fiets er maar gewoon langs. Ik wil gewoon door naar mijn hotelletje want ik ben nat. Mijn voortreffelijke regenkleding blijkt niet bestand tegen de zondvloed en ik snap nu ook waarom de Elbe zo nu en dan zo buiten haar oevers treedt. Maar ziet : achter me breekt de bewolking en het wordt nog droog ook als ik nog een halfuurtje moet fietsen en ik pel me gauw uit mijn regenbroek.  Het hotelletje blijkt in een buitenwijkje van Čelákovice  te liggen en is prima. Verwarming die heet wordt en mijn kleren droogt en hete douche en buiten schijnt een zonnetje. Er blijkt ook nog een theezakje in mijn "bureau"te zitten en er is een ketel.  Nu lekker een uurtje borduren . 85,38km

1. Nette:
    20 mei 2019
    Ach moeder, je ziet er wel echt vreselijk verregend uit. Hopelijk morgen weer beter weer! ☀️☀️
  2. Catherine:
    20 mei 2019
    Misschien moeten we een pakket overlevingsvoedsel sturen, arme jij. En wat een water, sterkte! Liefs, Catherine.
  3. Marina:
    20 mei 2019
    Geweldige foto Mien! (sorry maar moet wel lachen, je lijkt wel een beetje op Menno zelfs). Bij de laatste foto: wat is nou de Elbe en wat is de weg :)))
    Je gaat me niet zeggen dat je ook nog een borduurwerk(je) hebt ingepakt in de fietstassen he!!!
    Overigens, dubbel petje af, het maakt je tocht nog veel heroischer dan dat het al is. Neem vooral een lekker glaasje wijn (of iets sterkers).
    Ik wens je droog weer morgen.
  4. Conny en Tonnis:
    20 mei 2019
    Je lijkt op het Leger des Heils, neem toch maar een borrel.
  5. Truus van Lenthe.:
    21 mei 2019
    zon of regen, saai is het nooit!
    morgen hopelijk beter weer, groet T.